ÖRNEK SENARYO

Seviye A2 dil dersinin senaryosu; kadına yönelik istismar ve şiddet, süre: 90 dk

 

Kadınlara yönelik baskı ve taciz ne yazık ki, Afrika ülkelerini (sünnet / FGM), Ortadoğu (din temelli ayrımcılık) ve Avrupa'yı (cam tavan ve işyerinde ayrımcılık) kapsayan, dünyanın birçok bölgesinde halen geçerli olan bir olgudur. , taciz, İspanya'da kadın cinayetleri. Polonya'daki Siyah / Beyaz Protestolar bağlamında, konunun kendisi güçlü politik çağrışımlara sahip olmaya başladı. Bir arkadaşım, İspanya'daki kadın grevleriyle ilgili olarak, Polonya grevleriyle olan yakınlığı nedeniyle bir video materyali oynamaktan korkuyordu - bazıları bu eylemi sınıfta politik ajitasyon olarak yorumlayabilirdi. Forum Theatre yardım etmeye yardımcı olur - problemi çoklu perspektiflerden ve çeşitli seviyelerden, açık bir şekilde, ama gereksiz dolaşıklıklar olmadan anlamaya ve tartışmaya yardımcı olur.

 

Dil içeriği

derece

Teklifler oluşturuluyor

Düşünceleri ifade etme (egzersiz ve genişleme)

Temel kelime bilgilerinin tekrarı (ev, şehir, kimlik, gündelik faaliyetler, aile, hava durumu, iş, ilgi alanları vb.)

 Kültürel içerik

Dünya çapında kadına yönelik şiddet sorunu

Not: Sağlanan bağlantılar, aşağıda belirtilen unsurların ayrıntılı bir açıklamasını ve video gösterimlerini yönlendirir.

 

Isınma: 15 dakika

1. Dünyadaki En Büyük Cadı (soya la mas grande bruja del mundo)

https://www.theaterforumatschool.com/blog/warm-up-the-greatest-witch-of-the-world-a2

2. Bir Kelimenin Makinesi - fiil çekilebilmesi '' (poder, no puedo, no podemos)

https://www.theaterforumatschool.com/blog/warm-up-the-word-machine-a1

2. Bir kelimenin resmi - kadın / erkek

https://www.theaterforumatschool.com/blog/warm-up-the-image-of-a-word-a2

 

Dersin dersi

0. Tiyatro intro (fakültatif): 5 dakika;

https://www.theaterforumatschool.com/blog/intro-the-building-of-a-narrative-scenery

1. Girişte olduğu gibi, bir kelimenin tiyatrosu - dinamizm (dizlerinin üstünde bir kadının görüntüsü) - 30 dakika. Öğrenciler diğer öğrenciler tarafından ortaya atılan önerileri öneriyor ve yorumluyorlar (Önceki derslerde öğrenilen ifadeler, örneğin “Bence…”, “Katılıyorum…”, “Ya eğer ..” gibi.

Son dönüşüm, müzik kullanımı yoluyla bir ritim verilebilir; Ders kitabından veya resminden bir metinden esinlenilmiş herhangi bir görüntü, başlangıç ​​noktası olarak kullanılabilir.

https://www.theaterforumatschool.com/blog/image-theatre-dynamism

2. Kırmızı sandalye, 15-20 dakika;

Öğrenciler karakterlere sorular sorarlar.

https://www.theaterforumatschool.com/blog/hot-chair

3. Alıştırma özeti - daha küçük grupta ve daha sonra sınıf forumunda bir tartışma; izlenimler, görüşler - süre: 15 dakika

4 (isteğe bağlı). Baskının betimlenmesinin, aynı konuda başka ülkelerde veya başka bir ortamda nasıl dönüştürüldüğüne dair açıklama / tartışma

Tunus'ta bir otobüste cinsel taciz: https://www.youtube.com/watch?v=vOXXRDkSRnk

Senegal'de şiddet: https://www.youtube.com/watch?v=GBlN5kwnRMI

Hindistan sokaklarında şiddet: https://www.youtube.com/watch?v=JSkIuKqC2pw

İşyerinde ayrımcılık: https://www.youtube.com/watch?v=WUjFYVh0Bes

 

5. Ev ödevi - medyaya dayanan, kadınlara yönelik baskılarla ilgili kendi imajlarını ortaya koyan bir grup projesi önerilebilir. Öğrenciler bir sonraki derste görüntülerini sunacak / dinamiklerini / tartışacaklar.

Mağdurun bilinçli olduğu şiddet, baskı, acı, bir kelimenin tiyatrosunun ekseni olarak hizmet eder. Resmin oluşturulmasında yararlı sorular aşağıda listelenmiştir (egzersiz sırasında beyaz tahtaya yazılması önerilir)

Ne istiyorsun Bunun için uzun süre hakkın var mı?

Bu arzuyu gerçekleştirmenizi kim engelliyor? Sizi bunlardan mahrum etme hakları var mı? Neden böyle yapıyorlar? Nasıl?

* Aşama 5'in kendisi, durumun gerçekçi bir değişimine örnek olarak yeterlidir.

 

6. Alıştırma özeti - alt gruplarda tartışma, daha sonra büyük sınıf forumunda bir tartışma yapıldı: görüş, izlenim (10 dakika)

 

7. Bir sonraki derste, sınıf tarafından önerilen ve oluşturulan görüntüler 3-4 sahnelik bir dizi halinde birleştirilebilir. Mini diyaloglar ve müzik eklenebilir; Senaryo ve kostümlere ihtiyaç yoktur. Bir mini oyun, okulda gösterilmeye veya herhangi bir okulda e-ikizlemeyi kullanmaya hazırdır. Okul oyunları hazırlayanlar, ne kadar enerji ve zaman harcadıklarını bilirler - Forum Tiyatrosu kolay, hızlı, verimli ve etkili bir alternatif olarak hizmet eder.

 

8. (isteğe bağlı) - Evde daha uzun (19 dk) video izlenmesi öğrencilere önerilebilir. Video, Fas'taki atölyeler sırasında oluşturuldu. YouTube'da 1 140 389 gösterim, zorla yapılan evliliklerin güncel önemini doğrulamaktadır.

https://www.youtube.com/watch?v=ms7f8t6Z23Y&t=8s

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square